Pielgrzymka do Wilna

W dniach 26-27 października 2017 r. uczniowie klas III gimnazjum i maturzyści wraz z opiekunami uczestniczyli w pielgrzymce do Wilna.
Na początku zwiedziliśmy barokowy kościół pw. św. Piotra i Pawła na Antokolu, gdzie podziwialiśmy ponad 2 tysiące rzeźb stiukowych. Modliliśmy się na cmentarzu na Rossie, m.in. przy grobie, w którym spoczywa matka Józefa Piłsudskiego oraz jego serce. Punktem kulminacyjnym w pierwszym dniu była Msza święta w Ostrej Bramie przy obrazie Matki Miłosierdzia, odprawiona przez ks. wicedyrektora Krzysztofa Kamińskiego. Następnie obejrzeliśmy były klasztor bazylianów (miejsce uwięzienia filomatów), zwiedziliśmy prawosławną cerkiew pw. Świętego Ducha, a także bazylikę archikatedralną pw. św. Stanisława Biskupa i św. Władysława. Byliśmy też w domu, w którym mieszkała siostra Faustyna. Odmówiliśmy tam koronkę do Bożego Miłosierdzia. Po kolacji i zakwaterowaniu wybraliśmy się na wieczorny spacer po Wilnie.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy Starego Miasta z góry Trzech Krzyży. Zwiedziliśmy muzeum Adama Mickiewicza przy Zaułku Bernardyńskim, dziedziniec Uniwersytetu Wileńskiego, kościół akademicki pw. św. Janów. Modliliśmy się przed obrazem Jezusa Miłosiernego w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Niezwykłych wrażeń dostarczył pobyt na obrotowym tarasie widokowym na wieży telewizyjnej (165 m). W drodze powrotnej do domu zajechaliśmy do Trok. Tam obejrzeliśmy Zamek na Wyspie, domy karaimów, zjedliśmy też regionalne przysmaki.
Wróciliśmy do Białegostoku ubogaceni duchowo, wdzięczni za czas spędzony razem w tak pięknych miejscach.